Tytuł projektu: „Wdrożenie modelu biznesowego internacjonalizacji celem podwyższenia konkurencyjności firmy ZOL Sp. J. na rynkach zagranicznych”
Program Operacyjny Polska wschodnia 2014-2020 Działanie 1.2 „Internacjonalizacja MŚP" w ramach I Osi priorytetowej: „Przedsiębiorcza Polska Wschodnia"
Nr umowy: POPW.01.02.00-18-0042/19-00
Krótki opis projektu: W ramach projektu Wnioskodawca wybrał następujące rynki docelowe: Niemcy i Austria, na które zamierza wprowadzić kolekcje specjalistycznej odzieży: kolekcja myśliwska i taktyczna Tagart oraz leśna Forest Professional. Zarówno wybór rynków, jak i produktów został określony po dokonaniu analiz konkurencyjności wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. W ramach projektu wyodrębniono zadania przygotowujące nowy model biznesowy do wdrożenia: 1. Usługa doradcza związana z przygotowaniem kanału dystrybucji w formacie B2C oraz badanie i analiza technologiczna procesów biznesowych 2. Zakup narzędzia automatyzującego wewnętrzne - biznesowe procesy integrujące 3. Wytworzenie materiałów reklamowych 4. Zakup projektora do prezentacji multimedialnej na targach 5. Udział w 2 edycjach Targów IWA OutdoorClassics w 2020 oraz 2021 Cele i efekty projektu: Celem projektu jest realizacja założeń nowego modelu biznesowego, który pozwoli firmie przygotować do efektywnego wejścia na rynek niemiecki oraz austriacki, a także zbudować pozycję, jako wiarygodnego oraz rzetelnego partnera. Udział w targach IWA Out Door Classics w 2020 i 2021 roku, przyczyni się do budowania świadomości marki firmy na rynkach zagranicznych, umożliwi zaprezentowanie kolekcji Tagart i Forest oraz nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. Oba rynki stanowią priorytet dla firmy w zakresie internacjonalizacji. Celem firmy, po przeprowadzeniu zaplanowanych działań i osiągnięciu związanych z tym wskaźników, będzie także wzrost udziału eksportu w sprzedaży. Projekt, przyczyni się do ekspansji firmy na rynki docelowe również dzięki realizacja usług doradczych, które usprawnią zarządzanie procesami wewnątrz i na zewnątrz firmy.
Wartość projektu ogółem: 581 632,00 PLN Wartość wydatków kwalifikowanych: 500 000,00 PLN Wkład Funduszy Europejskich: 425 000,00 PLN